Laser HoLEP i ThuLEP

Opublikowany

Rozrost prostaty

Prostata znajduje się nad pęcherzem moczowym, otaczając główną część cewki moczowej. Zdrowa prostata powinna mieć wymiary 4×3 cm bądź 5×3,5 cm. Każde odstępstwo od tej normy niesie ze sobą poważne skutki. Rozrost prostaty spowodowany jest zmianami hormonalnymi w organizmie. Powoduje ucisk cewki moczowej utrudniając oddawanie moczu. Objawia się bólem w okolicach krocza, pachwin i podbrzusza. Występuje uczucie parcia na pęcherz oraz niemożność opróżnienia go w całości. Głównym objawem jest ból podczas oddawania moczu. Chory bardzo często musi chodzi do toalety, nawet kilka razy w ciągu nocy. Leczenie farmakologiczne prostaty powinno być wdrożone już po pierwszych łagodnych objawach. W sytuacji kiedy farmakoterapia nie przynosi zamierzonych celów, konieczna jest operacja prostaty laserem. Głównie jest to laser HoLEP oraz ThuLEP.

Laser HoLEP i ThuLEP w leczeniu prostaty

Przerost prostaty utrudnia życie seksualne, ale także wpływa negatywnie na układ moczowy. Może doprowadzić do zmian nowotworowych. Mężczyźni borykają się z wieloma trudnościami, chcąc jak najszybciej wrócić do zdrowia. Operacja wykorzystująca laser HoLEP lub ThuLEP jest najczęściej proponowaną metodą leczenia przez lekarzy. We wczesnym stadium choroby stosuje się leczenie farmakologiczne, gdy jest zaawansowana – konieczna jest operacja. Operacja prostaty laserem holmowym pozwala na endoskopowe usunięcie tkanek prostaty. Jest to najskuteczniejsza metoda leczenia gruczolaka prostaty. Dodatkowo jest bardzo bezpieczna dla pacjenta ze względu na brak krwawienia po operacji oraz w trakcie. Cewnik utrzymywany jest przez 24 godziny po zabiegu. Natomiast jeśli chodzi o laser ThuLEP prostata nie powinna być bardzo mocno rozrośnięta. Zabieg ten charakteryzuje się krótkim pobytem w szpitalu, nawet do 24 godzin. Wykorzystana metoda jest bardzo skuteczna i precyzyjna, wystąpienie powikłań w trakcie jak i po operacji jest bardzo niskie. Dzięki niej nie ma konieczności cięcia powłok brzusznych, endoskopowe rozwiązanie daje możliwość szybkiego powrotu do normalności. Cewnik usuwany jest już po 12 godzinach od zabiegu. Dolegliwości pooperacyjne są mniejsze niż po operacji laparoskopowej.

Kategorie Leczenie prostaty, Operacja laserowa